Dijital Pazarlama Nasıl Yapılır?

Başlarken

Dijital pazarlama yapmaya başlamadan önce bilmemiz gereken 3 temel şeyi sıralayalım:

1) İşletme Yönetimi
2) Pazarlama
3) Reklam

İşletme Yönetimi ile Dijital Pazarlamanı İlişkisi

İşletmemizin pazarlama ve reklama olan ihtiyacı işletmenin verdiği çözümleri insanlara ulaştırmadan önce insanların aklında yer etmesi gerekliğinden ya da diğer birdeyişle, işletmenin sunduğu ürün veya hizmete talep yaratılması gerekliliğinden veya diğer bir deyişle işletmenin varolan arz ve talep için şimdi daha iyi bir ürün veya hizmet getirdiğini insanlara duyurması gerekliliğinden gelir.

Kısaca arz ve talepleri karşılamak için duran işletmenin insanlara varlığını anlatmasına ihtiyaç vardır. İşletmenin varlığını insanlara anlatırken hangi fikirlerle ilerleyeceğine pazarlama denir. Pazarlama sürecinde işletmenin düşünce sürecinden ortaya tanıtım öğeleri çıkartana kadar ve tanıtım mecralarının da dahil olduğu tüm sürece ise reklam diyoruz.

Pazarlamanın İşletmeler İçin Önemi

İşletme kendisini varedebilmek, gelir kazanabilmek için pazarlama yapmalıdır. Bu pazarlama bazen açtığı dükkanın ya da atölyenin camına, kapısına yazdığı etkileyeci bir söz bile olabilir. Fakat işletme ya henüz arz edilmemiş bir ürün veya hizmet sunuyorsa? Ya kimsenin ondan bir talebi yoksa? Ya açtığı atölyenin bulunduğu konumdan kimse geçmiyorsa? Pazarlama düşünmek demektir. A’dan Z’ye işletmenin varlığını sorgulamaktır. Duracağı yeri, tabelasını, kapısındaki sözü belirlemektir. Varolan bir talep yoksa, reklam ile talep yaratmaya çalışmaktır. Veya var olan bir arz ve talep varsa, doğru bir konumda açılan bir mağaza ile işletmenin personelleri tarafından anlatılması, detaylı açıklanması veya yan hizmetlerle ürünlerin desteklenmesine denir. Görüldüğü üzere pazarlama olmadan işletme olmaz.

Reklam Nedir?

Reklam bir pazarlama aracıdır. Pazarlama yapmak için gereken bir araç, bir cihazdır. Pazarlama yapmamıza yarayan A’dan Z’ye her olgu, durum, nesne, olay ve şeyler reklam sayılır. Sözler, görseller, promosyon ürünler, medya mecraları, tabelalar, logolarımız hatta markalarımız bile işletmenin reklamı demektir. Örneğin web tasarım yaptırmak, seo danışmanlığı almak ve seo çalışması yapmak bir reklam türüdür.

Reklamın İşletme Yönetimindeki Gerekliliği

Reklam işletmenin doğru bir pazarlama yapmaya başlamasından sonra daha çok insana kendisini göstermesi gerektiği veya arzı karşılayan bize çok benzer olan başka işletmelerin olduğu durumlarda şart olan doğru uygulanması gereken bir pazarlama aracıdır.

Dijital Pazarlama Yapma Yöntemleri

Çok farklı çeşit dijital pazarlama yöntemleri bulunur. Kısaca aşağıdaki yöntemleri sıralayabiliriz.

Sadece web tasarımı ile dijital pazarlama

Bu yöntem henüz google’ın ilk yıllarını yaşadığı zamanlarda web sitesi kurma ve sadece web sitesinin alt sayfalarının oluşturularak yapılan standart ve klasik bir yöntemdir. Rakiplerin olmadığı, web sitesi sayısının çok düşük olduğu geçmiş yıllarda kullanılırdı.

Görsel tasarıma önem vererek, kaliteli yazılım ve içerikle oluşturulan web siteleri ile dijital pazarlama

Standart, klasik web siteleri müşteriyi etkilemiyordu ve artık telefonlardan web sitelerine giriş yapmak başlamıştık. Tasarım ve reklam algımız daha şık bir şeyler görmek istiyordu. Yazılımın gelişti, daha şık web tasarımları getirildi ve daha müşteri odaklı bir dil ile daha kaliteli içeriklerle web siteleri yapıldı. Bu şekilde yapılan web siteleri ile arama motoru optimizasyonu kavramı da ortaya çıkmış oldu. Yani kullanıcı deneyimine çok önem veren, kaliteli yazılım ve tasarımlar arama motorlarından ön sıralarda gösteriliyordu. Fakat yine de Lunaboost gibi SEO danışmanları bulunur ki kaliteli yazılım ve tasarım olsa bile standart SEO aşamalarından siteleri geçirirler, Google ADS kampanyalarını yönetirler, içerik geliştirme çözümleriyle çok rakip olan sektörlerde web sitelerinin daha görünür olması için çalışırlar ve eğitimler vererek işletmelerin daha dayanıklı olmasını sağlarlar.

Her şeyin bir arada olduğu, farklı diller ve e-ticaret yöntemiyle bütünleşik dijital pazarlama

Logo, marka, kaliteli içerik, müthiş bir yazılım, müthiş tasarımlar ve reklamlar, ticaretin internet sitesi üzerinden yapıldığı, muhasebe, kargo, banka yazılımlarıyla entegre, playstore ve apple store gibi uygulama mağazalarından erişebilir, talebin olduğu sektöre yönelik müthiş çözümü sunan işletmenin en önemli departmanınnın dijital pazarlama olduğu bir yöntem. Bu yöntemde işletme dijital pazarlama ile çalışır. Dijital pazarlamayı işletmeden söküp alırsanız işletme devam edemez. İşletme zaten dijitalde canlıdır. Hatta çoğu işletmenin dijitalde bir mağazası, hatta ofisleri dahi olmaz. Görev yazılımları, proje yönetimi uygulamalarıyla personeller ofise gitmelerine gerek kalmadan, sanal telefon hatlarıyla görüşme sağlayarak ve dijital iletişim araçlarıyla birbiriyle ve müşterilerle iletişimde olurlar.

Dijital Pazarlama İçin Gereklilikler

WordPress ile bir web sitesi oluşturmaya başlamak
Logo ve marka konusu için çalışmak
İçeriklerin geliştirilmesi ve revizyonlarının yapılması
Web tasarımının SEO‘ya uygun kurgulanması
SEO eklentisinin kurulması
Google Maps ve Google ADS araçlarının maksimumum verimliliğe ulaştırılması
Sosyal Medya’da işletmenin sayfasına, işletmenin sunduğu çözümler ile ilgili içerikler girilmeye başlanması
Web sitesinin düzenli içerik girmeye müsait bir düzeninin oluşturulması
Görev yönetimi uygulaması ve personellerin yaratıcılığa yüksek önem vermesi
Sitenin yabancı dillerde açılması, içeriklerin yabancı dile çevrilmesi
Online alışveriş sitesinin açılması
Katalogların hazırlanması
Broşürlerin hazırlanması
Google ADS’in düzenli kontrolü
Sosyal medya ve web sitelerine düzenli içerik girilmesi
İhracat için gerekli web ar-ge araştırması;
Dijital pazarlama departmanının oluşturulması
Daha fazlası ve profesyonel iş geliştirme çalışmalarıyla (ürün ve hizmet geliştirilmesi) işletmenin pazarlamasını yapmak.

LunaBoost web tasarım özetle sizlere ihtiyacınıza yönelik çözümler sunar;

  • E-ticaret & Dijital pazarlama hizmetlerimiz ile web sitenizden topladığımız öngörülerle eksik sayfaları, bilgilendirici blog yazılarını tespit ederek düzenli olarak güncelleme yapar ve öne çıkmanızda önemli bir rol oynar. Müşterilerinizin profillerine ve şirket vizyonunuza uygun özgün içerikler planlar.
  • Arama motoru pazarlaması hizmeti ile; seo, google ads, içerik yazımı, internet reklamı yapan deneyimli ve profesyonel bir reklam pazarlama hizmetleri sunar.

Kısaca Stratejilerimizi Özetlersek;

  • Seo uyumlu bir web sitesi ve özgün içerikler hazırlamak
  • Özgün fotoğraf ve videolar eklemek
  • Özel ürün ve hizmet geliştirmek
  • Google maps çalışması yapmak
  • E-ticaret stratejileri geliştirmek
  • Dış ticaret için özel geliştirmiş web siteleri hazırlamak

Daha detaylı bilgi edinmek için Başka bir web tasarım yazımıza göz atın.

Lunaboost’un her şirkete özgün çalışma prensiplerinden ve size özel stratejilerinden faydalanmak için şimdi iletişime geçin.İşinizi canlandırmak için yarını beklemeyin, bize yazın/arayın!!

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

İlgili Gönderiler