içerik üretimi

Başarılı İçerik Üretimi

Dijitalleşen Dünya’nın Meyvesi; “Dijital İçerik Üretimi” Kısaca Nedir?

Dijital dünya kapılarını araladığından beri pek çok dijital platformlar hayatımıza girdi. Bu da içerik üreticilerine yeni alanlar ve imkanlar açtı. Dijital pazarlamada olsun sosyal mecralarda olsun içerik üreticilerine çok fazla rastlıyoruz. Dünden bugüne sayının gittikçe artmasıyla içerik üreticileri de daha iyi içerikler üretmeyi amaçlıyor ve başarılı içerik kavramını ortaya çıkarıyor. Peki başarılı bir içerik nasıl olur? Kısaca aşağıdaki şekilde özetleyeceğiz.

Başarılı Bir İçerik Üretiminde Nelere Dikkat Edilmelidir?

1. İçerik Üretiminde Başlık Nasıl Olmalı?

Öncelikle iyi bir içerik çarpıcı bir başlıktan geçer. Kısa, öz ama ilgi çekici bir başlık bunu karşılayacaktır. Ayrıca içeriğe anahtar kelimelerini barındıran, ana temayı ortaya çıkaran başlıklar seçmek doğru olacaktır.

2.  İçerik Üretiminde Hedef Kitle Seçimi Nasıl Olmalı?

Bir sonraki sırada ise hedef kitle yer alıyor. İçeriklerimizi kimler için üretiyoruz? Hangi tür içerikler daha çok talep alıyor? Bu ve bunun gibi soruların cevapları üreteceğimiz içerik hakkında bize fikir verebilir.

3. İçerik Üretirken Yazım Kurallarına Dikkat Ediyor Musunuz?

Çok fazla insan bu konuyu önemsemeyebiliyor; ancak içerik yazılarında yazım kuralları da çok önemli. Eğer etkili bir içerik ortaya koymak istiyorsak bunu düzgün, okunaklı ve doğru kelimelerle yapmalıyız. Yazım kurallarına uygun olan içerikler; okuma kolaylığı sağlar bu sayede içeriğin etkisini daha fazla arttırabilir.

4. Konuyla İlgili Destekleyici Görsel, Video Seçimleri Nasıl Olmalıdır?

İçerik üretiminde konuyla alakalı medya ve görsellerle de yazımızı destekleyebiliriz. Seçeceğimiz görseller burada çok önem arz ediyor. Çünkü bir yazıda ilk dikkat çeken şey başlık ve görseller olacaktır. Belirli bir bakış saniyesinde de içeriğiniz hakkında ilk düşünceleri oluşturan şey bunlar olacaktır. Ne kadar kaliteli görsel ve medya tercih edersek içeriğinizin kimliği de o kadar değerli olacaktır. Bunun için Canva, Freepik gibi programlardan faydalanabilirsiniz.

5. İçeriğiniz Kitlenize Ne İfade Ediyor?

İçeriğiniz anlamlı bir amaca hizmet etmesi gerekmektedir. İzleyici ya da okuyucuya fayda sağlaması gerekiyor. Fayda sağlamayan bir içeriğe kimse en değerli şey olan zamanını vermek istemeyecektir. Sadece içerik üretmek için anlamsız içeriklerden uzak durulmalıdır çünkü bu kitlenizin sizi terk etmesine sebep olabilir.

Ürettiğiniz içerikle insanların zamanını satın alıyorsunuz bu yüzden aldığınız zamanı en verimli şekilde kullanıp en iyi içeriği ortaya koymanız gerekmekte. 

Lunaboost Sizin İçin İçeriklerinizi Yönetebilir veya Sıfırdan İçerik Hazırlayabilir! Daha Fazla Bilgi Sahibi Olun!

6. İçeriğinizde Nasıl Bir Dil Kullanmalısınız?

Çok önemli maddelerden bir diğeri ise “estetik” kavramı. Peki ne anlama geliyor bu? Yani ürettiğiniz içerik sade, anlaşılır olmalı ve karmaşadan uzak bütünlük sağlayan bir yapıya sahip olmalı. Kısaca içeriğinizin de bir sanat diline sahip olması gerekiyor. Ortaya koyduğunuz şey göze, kulağa hitap etmeli ve izleyiciyi ya da okuyucuyu kendine çekmelidir.

7.  İçeriğinizin Özgün Olmasına Dikkat Ediyor Musunuz?

Son olarak diğer önemli bir nokta ise; özgünlük kriteri. Ürettiğiniz içeriğe kendinize özgü, yaratıcı bir şeyler katmalısınız. Bu içeriğinizi daha eşsiz kılacaktır ve tabi ki daha çok ilgi çekecektir.

 

Özetle; Bir içeriğin başarılı olmasından konuşacaksak içeriğinizde yukarıda belirttiğimiz kriterler mutlaka olmalıdır! Başarılı bir içerik ortaya çıkarana kadar üzerinde çalışmak ve korkmadan yaratıcı yollar denemek en önemli şeydir. Defalarca denemek ve hatta gelen yorumları dikkate almak bizi en iyi içeriğe mutlaka götürecektir.

 

Yaratıcı İçerikler oluşturmak için; editör ve yazar desteği hizmetlerinden faydalanabilirsiniz!

İlgili Gönderiler