Arama motoru reklamcılığı SEM diye de bilinen; google ads reklamlarının yönetimi için uzman desteğinden yararlanmak önemlidir. Gelin dijital reklamcılık konusunda ne tür reklamlar verebilirsiniz ayrıntılı olarak bakalım.
İçindekiler
- Dijital Reklamcılık Nedir?
- Dijital Reklamcılık Nasıl Yapılır?
- Dijital Reklamcılık Türleri Nelerdir?
- Arama Motoru Reklamcılığı (SEM-Search Engine Marketing)
- Görüntülü Reklamlar (Display Advertising)
- Sosyal Medya Reklamcılığı
- Video Reklamcılığı
- Yerel (Native) Reklamcılık
- E-Posta Reklamcılığı
- Influencer ve Ortaklık(Affiliate) Reklamcılığı
- Programatik Reklamcılık
- Mobil Reklamcılık
- Sesli Reklamcılık (Audio Advertising)
- Dijital Reklamcılık Maliyetleri Nedir?
Dijital Reklamcılık Nedir?
Farklı platformalarda çeşitli sektörde faaliyet gösteren işletmelerin rakiplerinin arasında öne çıkmak veya kitle oluşturmak için son yıllarda sıklıkla tercih ettikleri ekonomik reklamcılık türüne dijital reklamcılık denir.
Dijital Reklamcılık Nasıl Yapılır?
Dijital reklam hazırlanmadan önce takip edilmesi gereken bazı önemli adımlar vardır. Kısaca dijital reklam oluşturma adımlarını 7 maddede sıralayabiliriz.
- Hedefini Belirle: Öncelikle hedefinizi belirleyin; satış mı getirmek istiyorsunuz, trafik mi çekmek istiyorsunuz yoksa marka bilinirliği mi amaçlıyorsunuz.
- Doğru Kitleyi Analiz Et: Kimlere ulaşmayı hedefliyorsun belirlediğin hedef doğrultusunda kitleni doğru şekilde seçmelisiniz.
- Reklam Türünü ve Platformu Belirle: Hedefin ve kitlen doğrultusunda seni en iyi sonuca götürecek reklam türünü ve platformu seç. Google ads, sosyal medya, youtube vb.
- Görsel ve Metin İçeriğini Oluştur: Hedefini en iyi şekilde anlatan, kitlenin ilgisini uyandırabilecek ve reklam türüne uygun içeriğini ve görsellerini hazırla. Kitlene nasıl bir mesaj iletmek istiyorsun bu doğrultuda yaratıcı içerikler üret.
- Bütçeyi ve Stratejiyi Belirle: Reklam maliyetleri tıklama başı maliyet(CPC), Bin gösterim başı maliyet(CPM) şeklinde ödeme maliyetleri seçilerek yapılır. Hedefin doğrultusunda bütçeni ve stratejini belirlemelisin.
- Reklamı Yayınla ve Optimize Et: Reklamlar yayınlandıktan sonra; google analytics, facebook pixel gibi takip araçlarıyla tıklanma oranı(CTR), dönüşüm oranı, maliyet gibi göstergeler sıklıkla takip edilmelidir. Burada edineceğiniz veriler doğrultusunda reklam stratejinizi değişiklik yapabilirsiniz.
- Reklam Performansını Analiz Et: Reklamınız yayınlandıktan sonra düşük performans gösteren reklamlarınızı düzeltmelisiniz farklı stratejiler denemelisiniz. Unutmayın reklamcılık sıkılmadan, sürekli deneyerek başarıya ulaşan bir iştir.
Dijital Reklamcılık Türleri Nelerdir?
Arama Motoru Reklamcılığı (SEM-Search Engine Marketing)
Google ads gibi platformalar aracılığı ile arama motorlarında aranan kelimeler aratılıldığında üst sıralarda çıkmayı sağlayan reklam türleridir. Arama motorlarında ads veya sponsorlu şeklinde ön sıralarda çıkan reklamlara arama motoru reklamcılığı denir. Şirketlerin sıklıkla kullandığı ve bütçeye göre ayarlanabilen basit reklam stratejisidir.
Görüntülü Reklamlar (Display Advertising)
Web sitelerinde veya mobil uygulamalarda yan veya üst kısımlarda sıklıkla karşımıza çıkan; banner, video veya interaktif reklamlara görüntülü reklamlar denir.
Sosyal Medya Reklamcılığı
Facebook, Instagram, LinkedIn, X, Tiktok gibi sosyal medya platformları aracılığı ile instagram hikayeleri, reels veya gönderiler aracılığıyla yapılan reklamlara sosyal medya reklamcılığı denir.
Video Reklamcılığı
Youtube, Tiktok, Facebook, Instagram gibi sosyal platformlarda yaratıcı ve müşteri kitlesine hitap eden daha çok müşteri ile sosyal bir bağ kurmak için tercih edilen reklamlara video reklamcılığı denir. Youtube kanallarında sıklıkla karşımıza çıkan belirli saniyeler içerisinde geçilmesine izin verilen reklamlar örnek verilebilir.
Yerel (Native) Reklamcılık
Genellikle haber sitelerinde karşımıza çıkan; makalelerin içerisine yerleştirilen sponsorlu içeriklere yerel reklamlar denir.
E-Posta Reklamcılığı
Müşterileriniz ile doğrudan temas kurabilmek veya ürün hizmet tanıtımını yapabilmek için toplu email hizmetlerinden yararlanılmasına e-posta reklamcılığı denir. Bu yöntemle abonelerinize özel indirimlerden veya kampanyalardan müşterilerinizi haberdar edebilirsiniz.
Influencer ve Ortaklık(Affiliate) Reklamcılığı
Sosyal medyada fenomen olan kişiler ile veya kurulan farklı paydaşlarınız aracılığıyla oluşturduğunuz reklam modeline influencer ve ortaklık reklamcılığı denir. Bu yöntemle aracılarınıza belli bir miktar komisyon ödeyerek hedef kitlenize ürün ve hizmetlerinizi ulaştırabilirsiniz. Dış bağlantılar kurmak yeni kurulan şirketler için hızlı büyüme imkanı tanıyabilir.
Programatik Reklamcılık
Kullanıcılarınızın ilgi alanları doğrultusunda; otomatik olarak yapay zeka ve algoritmalar aracılığı ile kitlenize ulaştırılan reklam türüne pragmatik reklamcılık denir. Doğru kullanıcıyı belirleyememiş şirketler için kullanılması önerilen reklam türüdür.
Mobil Reklamcılık
Çoğunlukla ücretsiz mobil uygulamalar içerisine yerleştirilen reklamlara mobil reklamcılık denir. Ücretsiz uygulamaları kullanırken genellikle ekrana aniden çıkan pop-up bannerlardan oluşur.
Sesli Reklamcılık (Audio Advertising)
Günümüzde çoğunlukla spotify üzerinden podcastler aracılığıyla kitlelere ulaşmayı hedefleyen reklamcılık türüne sesli reklamcılık denir. Ancak bu reklamlar sadece ücretsiz kullanıcılara gösterilir, premium üyeler uygulamaları reklamsız kullanırlar. Bazı markalar podcast yayınları aracılığı ile farklı konularda podcastler oluşturarak müşterilerin ilgisini de çekmeye çalışır.
Dijital Reklamcılık Maliyetleri Nedir?
Pek çok kişinin merak ettiği ve çoğunlukla cevabını bulmakta zorlandığı bir konu dijital reklamcılık maliyetleri nedir sorusu.
Sizin için kısa bir araştırma sonrasında 2025 ortalama dijital pazarlama fiyatlarını aşağıda paylaşıyoruz:
Domain ücreti: 150 TL (Yıllık)
Hosting Ücreti: 600 TL (Yıllık)
Web Kurulum Ücreti (Tasarımcı ve Tema İçin): 16.600 TL (tek seferlik maliyet)
Seo Optimizasyon Ücreti+ Sosyal Medya Yönetim Maliyeti + İş Geliştirme Hizmeti: 30.000 TL (Aylık)
Logo Tasarım Ücreti: 1.250 TL