Dijital Dünyada Tescilli Markalaşma ve Avantajları

1. Marka Tescili ve Önemi

Dijital dünyada markalaşma sürecini iyi anlamak ve atılacak adımları önceden planlamak bu süreçte çok önemlidir. Dijital dünyada tasarımdan öte insan ruhuna dokunan ve hikayeleştirme tekniklerini kullanan markalar ön plana çıkmaktadırlar.

Marka, eski Norveççe “brand” yani “ateşle yakmak” kelimesinden gelir. İşletmenizi diğerlerinden ayıran özgün işarettir.

Marka Nedir? Resmi Tanımı

Marka, mal veya hizmetleri ayırt eden her türlü görünür işarettir.

  • Özellikler; Sözcük, şekil, harf, sayı, ambalaj gibi öğeleri içerir.
  • Yasal Dayanak; 556 sayılı KHK m.5 ile koruma altındadır.

Tescilli Marka Olmanın Avantajları

  • Hukuki Koruma; Markanızı izinsiz kullanımlara karşı korur.
  • Ticari Değer; Marka, İşletmenin değerli maddi olmayan varlığıdır.
  • Rekabet Üstünlüğü; Rakipler arasında fark yaratır ve güven oluşturur.
  • Lisans & Franchising; Ek gelir için markayı başkalarına kiralayabilirsiniz.
  • İhracat Kolaylığı; Uluslararası pazarda imaj ve hukuki avantaj sağlar.

2. Markalaşma Bir Hikaye Yazmaktır

Ekran goruntusu 2025 05 15 155031

  • Kuruluş Amacı & Değerler

Markanın temel nedenleri ve prensiplerinin yer aldığı geniş bir çerçeveden bakılarak geleceğe yönelik hazırlanan bir yapı taşıdır.

  • Müşteri Deneyimleri

Hikayeyi müşterilerle etkileşim geliştirir. Bu alanda dijital pazarlama verileri kullanmak ise; şirketlere kısa vadede müşteri deneyimlerini öğrenmeleri ve analiz etmelerini hızlandırmaktadır.

  • Tutarlılık & Güven

Marka bağlılığını güçlendirir ve kalıcılık sağlar.

3. Başarılı Marka Hikayeleri

Patagonia doğaya saygı, Nike azim, Chanel şıklık sembolüdür.

İyi anlatılmış hikaye, markayı yaşam tarzına dönüştürür. Bu hikaye yıllar boyunca anlatılagelir ve hatta filmlere konu olur.

tekstil markalaşma

Dijital Dünyada Tekstil Markalaşması

Sosyal Medya

Mavi Jeans sosyal medyayı iyi şekilde kullanarak Instagram’da gençlere hitap ediyor.

LC Waikiki TikTok mikro influencer işbirlikleri kullanmaktadır.

E-Ticaret & Kişiselleştirme

Trendyol ve Zara, alışkanlıklara göre öneriler sunar ve yaşayan ürünler tasarlar.

Sürdürülebilirlik ve Marka Kampanyaları

H&M Conscious Koleksiyonu

Çevre bilincini artıran sürdürülebilir moda trendi (%100 geri dönüştürülmüş malzemeler) kullanarak yeniden tasarladığı koleksiyonu ile yeniden büyüleme hikayesi yazmaktadır.

Vakko’nun Hikaye Anlatımı

Zanaatkârlık ve tarih vurgusuyla kültürel değer yaratır. Vakko’nun Beyoğlu’ndan moda dünyasına girişini anlatan kısa bir video bulabilirsiniz.

4. Marka Tescili Sonrası Atılacak Adımlar

Marka Tescil Başvurusu

Doğru başvuru ve belgelerle tescil sürecini başlatın.

Koruma ve İzleme

Markanızı hukuki olarak sürekli izleyip koruyun.

Marka Yönetimi

Dijital pazarlama ve müşteri ilişkileriyle markayı güçlü tutun.

İlgili Gönderiler