Etkili Pazarlama Stratejileri

Etkili Dijital Pazarlama Stratejileri ile Sürdürülebilir İşletmeler

1) Dijital Pazarlama “Genişletilmiş Pazarlama Karması” Şirketlere Neler Katar?

Dijital dünyayı bir savaş meydanı olarak düşünürsek, biz size bu sahada satış yapan ekibinizin ihtiyacı olan silahları hazırlıyoruz diyebiliriz.

Peki nedir bu silahlar?

Geleneksel pazarlamadan dijital pazarlamaya geçiş ile birlikte pek çok gereklilik ve yeni iş modelleri hayatımıza girdi. Ücretsiz ve kaliteli içeriklerin tüketiciler tarafından daha hızlı algılandığı fark edildiğinde sistem aslında kendi kendine evrilmiş oldu.

Şirketler dijital pazarlama destekleri almak ihtiyacı duydular. Günümüz pazarlamasında görünürlük kadar iyi ve etkili iletişim, hedef kitleyle etkileşim için farklı araçlardan faydalanmak önem arz etmektedir.

  • Dijital Pazarlama Hizmetlerimiz Dahilinde Size Sunduklarımız;

Kısaca bizler sizin için;

  • Pazar ve rekabet analizi yapıyor,
  • Piyasaları ve dünyadaki gelişmeleri takip ediyor,
  • İhtiyaçlarınızı belirleyip kısa ve uzun vadeli planlar yapıyor,
  • Strateji geliştirmek için raporlar hazırlıyor ve
  • Iş&ürün geliştirme çalışmalarınızı koordine ediyoruz.

Satışlarınızı arttırmak ve yeni pazarlar bulmak için şimdi farklı hizmetlerimiz hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.

  • Genişletilmiş Pazarlama Karmasını Anlamak (7P Nedir?)

7P olarak genişletilmiş pazarlama karması olarak bilinir ve Ürün (Product), Fiyat (Price), Dağıtım (Place), Tutundurma (Promotion), İnsan (People), Fiziksel Olanaklar (Pyhsical Evidence) , Süreç (Process) bileşenlerinden oluşur.

  • Ürün (Product): Müşterinin görebileceği ve dokunabileceği fiziksel nesne veya hizmet, fikir anlamına gelebilir, neredeyse her şey ürün olarak ele alınabilir.
  • Fiyat (Price): Ürüne ve kitlenin bütçesine uygun fiyatlama yapılıp yapılmadığı faktörüdür.
  • Dağıtım (Place): Ürünün dağıtıldığı yere ve ürünün erişilebilirliğini ölçmek için kullanılan faktördür. Online e-ticaret kanalları, parekende mağaza vb.
  • Tanıtım (Promotion): Ürünleri veya hizmetleri hedef pazara tanıtmak ve hedef pazarla iletişim kurmak için yapılan çeşitli faaliyetleri içermektedir.
  • İnsan (People): Ürünlerin veya hizmetlerin kullanıcıların hayatlarını kolaylaştırıp kolaylaştırmadığı, tüketicinin ürüne olan bağlıklıkları ve ilgili ürüne duyulan güven düzeyini ölçen parametredir.
  • Fiziksel Kanıtlar (Pyhsical Evidence): Müşteriye güven veren kanıtların toplanması için çevresel etkenler incelenir. Renkler, Ambalaj malzemesi, kolaylaştırıcı ürünler gibi somut ip uçları toplanır.
  • Süreç (Process): Müşteriye vaat edilen ürün veya hizmeti tanımlar. Süreç unsuru, alım ve satımdaki kolaylıkları ve satıcıların tüketicilerin talebini karşılamak için hızlı yanıt vermesini, tüketicilerin ürün ve hizmetler için şikayetlerine çevik yanıt vermesini içerir.

2) Kimler Dijital Pazarlama Hizmeti Almalıdır?

Pazarlama sadece kar amacı güden işletmeler için değil kar amacı gütmeyen örgüt ve kurumlar için de önemlidir. Dijital pazarlama en temelde güçlü iletişim ve insan odaklı bir felsefeyle hareket eder bu sebeple herkes hizmetlerimizden faydalanabilir.

3) Dijital Pazarlamada Sıklıkla Kullanılan 4 Basit Adım

  1. Elde Et Adımı: Müşteriyi web sitesine ya da satış gerçekleştirilen sayfaya çekebilmek amacıyla yapılan aktivitelerdir.
  2. Kazan Adımı: Müşteri web sitesine geldikten sonra, hedeflere ulaşmaya yardımcı olacak aktivitelerdir.
  3. Ölç ve Optimize Et Adımı: Neyin yanlış yapılıp neyin doğru yapıldığını anlamak ve kurumu rakiplerle karşılaştırmak açısından çok önemlidir.
  4. Sahip Çık ve Geliştir Adımı: Mevcut müşterileri memnun etmek ve onların sürekli müşteriler olmaları için gösterilen çabalardır.

4) Etkili Bir İçerik Stratejisi İçin Uzmalar Neler Öneriyor?

  • Bloglar ve makaleler tek başına yeterli olmamaktadır. Özellikle daha genç bir demografi için anketler ve oyunlar gibi etkileşimli içerikler sunmak, genellikle kampanyalarımıza yeni bir soluk getirmektedir.
  • İçerik oluşturmaya dalmadan önce, hedefimizi derinlemesine araştırıyoruz. Yaş, meslek, ilgi alanları, gezinme alışkanlıkları, gibi metriklerin tümü içerik stratejimizi şekillendirmede çok önemli bir rol oynuyor.
  • Markamızla ilgili çevrimiçi konuşmaları, yorumları ve geri bildirimleri izleyerek, hedef kitlemizin gerçek duygularını ve ihtiyaçlarını ölçebiliriz. Bu anında geri bildirim döngüsü, gerçekten ilgi uyandıran içerikler yaratmamızı sağlar.
  • Başarının anahtarı doğru içerik dağıtım kanalını seçmektir. Bunu belirlerken, hedef kitlenin hangi platformlarda daha aktif olduğunu analiz ediyoruz. Çünkü oluşturduğumuz içerik kaliteli olsa bile doğru gözlere ulaşmıyorsa boşuna zaman kaybetmiş oluruz. Zamanı değerlendirmek için doğru kitleyi doğru yerde ve saatte yakalayabilmek için sürekli takipteyiz.
  • İçeriğin ait olduğu doğru platformu seçmek ve sunuş biçimini belirlemek çok önemlidir. B2B pazarlama için LinkedIn veya yaşam tarzı ile ilgili konular için Pinterest, kampanyalar ve kısa içerikler için instagram gibi örnek verilebilir. İçeriklerimizi platformlara özel olarak uyarlayarak, katılım ve geri bildirimde önemli bir gelişme görüyoruz.
  • Analiz çok ama çok önemli, sonuçta konuşan rakamlardır. Bizim için web sitemizdeki ziyaretçi davranışları, harcadıkları zaman, tıkladıkları linkler, içerik stratejimizin etkinliğinin en net resmini sunar.
  • Platformların dönüşüm oranları, tıklama oranları ve derinlemesine kullanıcı davranışı gibi daha eyleme geçirilebilir ölçümlere bakılmalıdır.

 

Siz de uzmanı olduğumuz hizmetlerimizden faydalanmak için şimdi bize ulaşabilirsiniz.

İlgili Gönderiler