İçerik Yazarı Kimdir? Nasıl Olunur?

İçerik yazarlığına merak salarak web sitenizin görünürlüğünü arttırın. SEO uyumlu ve kalite içerik yazıları ile müşterinizi bulun! Sanatsal dokunuşlar ve hikayeli anlatım tekniklerinden yararlanarak siz de içerik yazılarınızda fark yaratabilirsiniz. Bu yazımız ile içerik yazarlığı hakkında daha fazla bilgi edinin. Keyifli okumalar!

İçerik Yazarı Ne Yapar?

Bir web sitesi kurdunuz, sosyal medya hesabını kullanarak kitlenizi arttırmak istiyorsunuz ancak bir türlü web sitenize ziyaretçi gelmiyor mu? İşte tam bu noktada içerik yazarları devreye giriyorlar. Yazmanın gücüne, doğru ifade etmenin büyüsüne, detayların aslında uzun vadede büyük etkiler yarattığına inanan içerik yazarı size bambaşka bir pencere aralıyor.

Web sitenizin ihtiyacı olan içeriklerin eksikliğini gideriyor yazar, kitlenize hitap etmeyen içeriklerinizi yeniden harmanlıyor ve ortaya nihayet kitlenizi hedefleyen stratejik hamleler koyuyor. İçerik yazarı; kitlenizle sohbetler yaratıyor, görsel olarak ne ifade ettiğini iyi yorumluyor ve doğru stratejiler uygulayarak işinizi geliştiriyor.

Her zaman bir içerik yazarı; değer üretmeyi hedeflemelidir onun için yazmak bir tutku olmalıdır. Bu sayede yazarımız; tüm kaynaklarını kullanarak ortaya kendinden de dokunuşlar koyarak özgün eserler üretebilir.

Nasıl İçerik Yazarı Olunur?

İçerik yazarı olmak için bilmeniz gereken önemli noktaları derledik.

  1. Hedefine Odaklan ve Ateş Et

    • Hedeflerini belirlemek için bazı sorular sor kendine. Eksiksiz sorular için basit bir yöntem kullanabilirsin herkesçe bilinen derin sorgulama tekniği 5N1K her zaman işe yarar. Tek yapman gereken hedefini belirlemek için; Ne, Neden, Nasıl, Nerede, Ne Zaman, Kim sorularını cevaplamak ve yola koyulmak olmalıdır.
  2. Potansiyel Kitlenle Bir Akşam Yemeğine Çık

    • Hedefini belirledin ve kimlere ulaşmak istediğini artık biliyorsun veya tahmin ediyorsun. Deneme için belirlediğin kitle veya kitlelere uygun içeriklerini hazırlamalısın. Kafanda belirlediğin kitleyle bir akşam yemeğine çıktığını hayal et. O akşamı hayal et ve kafandakileri listele. Kitlenim analizini yaparken; yaparken istersen sosyal medya analizi, google analytics gibi kaynaklardan yararlanabilirsin. Başka bir kitle belirleme yöntemi ise; bir şirketin sürekli müşterileri veya onların hedefledikleri bir kitle olabilir uzmanlardan destek isteyebilirsin.
  3. Kendinden Emin Ol ve Uykuya Dal

    • Kafanda bazı soruların cevaplarını netleştirdin ancak bazı konularda şüphe duyuyor olabilirsin. Bu özgüvenini düşürmemeli denemeye devam etmelisin. En önemlisi ise; kararsız kaldığın zaman o işi bırakmalı ve uykuya dalmalısın ertesi gün tekrar çalışmaya başladığında daha farklı hissedeceksin. Araştırdığın kaynaklardan referans göstererek veya deneyimlerinden faydalanarak kendinden emin bir duruş sergilemelisin. Bu sayede yazdıkların da kendi ayakları üzerinde duran eserler olacaktır ve kitleni kolayca etkilemeyi başaracaksın. Kendine güven ve en doğru yolu bulmak için denemekten korkma!
  4. Yaratıcı Yönünü Kullan Sen Gerçek Bir Dahisin

    • Yazmak sadece yazmak değildir unutma. Yazıların bir değer üretmeli, eğitici olmalı, yenilikçi olmalı, senden izler taşımalı, özgün hissettirmeli. Sen farklı ne söyleyebilirsin, okuduklarını yorumlamak sana bu konuda epey yardımcı olacaktır. Bir yazıyı yazmadan önce doğru anda olmalısın, kendini beslemeli, doğru yerde olmalı, bilgi birikimine sahip olmalısın.
  5. Kaynaklarının Hizmetkarın Olmasına İzin Ver

    • İnternet dünyasında sınırsız kaynağa sahipsin, ancak kaliteli içerikler sadece internet kaynakları kullanarak yazılmaz. İzlediğin filmler, okuduğun kitaplar, dinlediğin bir video kaynak, okuduğun makaleler hepsini harmanlayan bir kaynak yönetimi yapmalısın. Sürekli not almak, okuduklarını yorumlamak  ve zihnini bu konuda tazelemek, belki küçük bir arşiv oluşturmak daha üretken yazmamızı kolaylaştıracaktır.
  6. Görsel Bir Ziyafete Hazır Mısınız?

    • Görsel kullanımı oldukça önemli ancak görsel ziyafet aynı zamanda kullandığın başlıklar, alt başlıklar ve kategoriler şeklinde olmalı. Böylece ortaya koyup emek verdiğin eser okuyucular tarafından estetik algılanır. Görsel üretmek için; Canva, ChatGPT, Pexels vb. ücretsiz görsel sağlayıcıları kullanabilirsin. Görselleri oluştururken yapay zeka için prompt yazarken; oldukça spesifik şekilde ne istediğini tanımlamalısın. Özellikle sosyal medya görsel tasarımların için zamanını ayırmalısın.
  7. Motivasyon

    • İçerik yazarı olmak isterken, bu işi yaparken yaşamak isterken, yeterince motive misiniz bunu kendinize sormalısınız. Aslında girişimci olmak gibi bir şeydir içeri yazarlığı. Motivasyonunuza çok önem vermelisiniz. Kendinize çok iyi bakmalısınız. “İçinizde motivasyon var mı, motivasyonum neden eksik, nasıl motivasyonumu yükseltebilirim?” Bunları kendinize sormalısınız.
icerik yazari post 2
İçerik Yazarı

İçerik Yazarı Türleri Nelerdir?

1. Dijital İçerik Yazarı

  • Blog Yazarı

Günümüzde bilgilendirici veya eğlenceli pek çok blog karşımıza çıkmaktadır. Eğlenceli pek çok blog genellikle belli bir konu etrafında şekillenir. Şirketlerin ürün veya hizmetlerini ön plana çıkarmak için web sitelerinin organik trafiğini arttırmak için sıklıkla kullandıkları içerik yazarlığı yöntemidir.

  • SEO İçerik Yazarı

Pek çok alanda kullanılan SEO içerik yazarlığında yazılar; site içi, site dışı, teknik ve kullanıcı deneyimi perspektiflerinden ele alınarak algoritmaların öne çıkaracağı bir formata dönüştürülür. Bu 4 çerçevede ele alınan yazılar SEO uygun hale getirildiğinde daha çok kişinin önüne çıkmaktadır.

  • Web Sitesi İçerik Yazarı

Web sitelerinde oluşturulan; anasayfa, hakkımızda, ekibimiz, ürün veya hizmet sayfalarının hazırlanması süreçlerini kapsar. Bu aşamada yine SEO uyumlu sayfalar hazırlamak web site tasarımınızda büyük ve pozitif fark yaratır.

2. Reklam İçerik Yazarı

  • Reklam Metin Yazarı (Copywriting)

Satış metin yazarlığı olarak da bilinen copywriting; tam olarak metin yazarlığı değildir dili iyi kullanma ustalığıdır. En az kelimeyle en doğru mesajı iletmeye odaklanan metin yazarları belli bir sonuca ulaşmayı hedeflerler. Çoğunlukla yeni bir şeyi tanıtmak için çalışırlar. Etkili metin yazarı; kitleyi iyi analiz eder, onların ne hissettiğini anlar ve somut olmayan araçlarla onlara gerçek bir dünya yaratır. Sonuç olarak metin yazarı bir ürünü ve hizmeti satın aldırmak için etkili iletişim yöntemlerini kullanır.

  • E-Posta (Emalling) Bülteni Yazarı

Potansiyel müşteriler için; etkili ve satış odaklı e-posta yazmak için zaman ayırıyor musunuz? Yoksa aklınızdakini whatsapp mesajı yazar gibi gönderip sonra derin bir sessizlikle mi karşılaşıyorsunuz? Müşterinizi etkileyecek, mutlaka dönüş alacak emailler nasıl yazabilirsiniz? Müşterinizi tanımaya, bilgi edinmeye, onunla samimi bir ilişki kurmadan onlara satış yapabileceğinizi düşünüyorsanız fena halde yanılıyorsunuz. Her gün 100’lerce soğuk email atmak yerine belirlediğiniz potansiyel müşterilerinize ulaşmak için stratejik düşünmeli, bu işi bir sanat olarak ele almalısınız. Hiçkimse siz dahil spam tarzı emailinize düşen maillerden etkilenmeyeceksiniz. Size farklı bir şey sunmayan hiçbir içeriğe gönlünüzü kaptırmayacaksınız öyle değil mi? Aynı şekilde tasarımıyla sizi etkilemeyen bir web sitesinde gördüğünüz ürün veya hizmeti satın almaya da hemen istekli olmayız değil mi?

  • Sosyal Medya İçerik Yazarı

İçerik yazarı; sosyal medyada yayılan bilgi kirliliğini hesaba katmalıdır. Bu kirlilik sebebiyle gerçeklik algısını yitirmeden, tüketicileri sıkmadan, doğru ve güvenilir bilgiler paylaşmalıdır. Sosyal medya içerikleri üretirken; elbette stratejik ve doğru kitleye uygun içerikler seçilmelidir ancak en önemlisi seçilen içeriklerin sorgulatıcı olması gerekmektedir. Karşımızda oldukça bilgili, yüzlerce içerik tüketmiş bir kitle vardır. Bu yüzden içtenlikle hazırlanmış içerikler bir içerik yazarının önceliklerinden olmalıdır. Gerçeklikten kopmamalı, fazla hayalci olmamalı, güncel kalmalı ve görselleri akıllıca seçmelisiniz.

3. Teknik İçerik Yazarlığı

  • Teknik Yazarlık

Eğer bir şirket için bir ürün veya bir hizmet hakkında detaylı teknik içerikler hazırlamanız gerekiyorsa veya şirket için teknik bir rapor yazmanız gerekiyorsa o zaman bu konu sizinle ilgili. Teknik bilgiler gerektiren üst düzey yazarlık kategorisinde; yazar konuyla ilgili sistematik bir araştırma yapmalıdır. Ürünün özelliklerini, kullanı açısından faydalarını, kullanıcının ihtiyaçlarını, teknik detaylarını geniş bir perspektiften araştırmalıdır.

Eğer bir rapor hazırlaması gerekiyorsa; çeşitli raporları incelemeli ve belli başlı kategorileri hazırlarken taslak bir çerçeve belirlemelidir. Raporun detaylarına göre bu uzun süreli belki 1 yıla dağılan bir çalışma olabilir. Raporlama çerçeveleri için Canva gibi basit uygulamalardan da örnekler incelenebilir.

  • Akademik Yazarlık

Oldukça dikkat gerektiren akademik yazarlık; kaynak ve literatür taramaları ile başlar. Sunulan argümanları mutlaka doğru kaynaklarla desteklemek ve olabildiğince öznel yorumlardan kaçınılmalıdır. Yine akademik yazarlık belli başlı teknik bilgiler içerebilir. Google Scholar gibi kaynaklar aracılığıyla anahtar kelimeler özelinde literatür taraması süreci 2 ay gibi bir zaman alabilir. Olabildiğince kaliteli ve ingilizce kaynaklar yoğunlukta olarak araştırma çerçevesini belirleyebiliriz.

4. Hikaye Anlatımı ve Yaratıcı İçerik Yazarı

  • Senaryo Yazarı

Eğer bir reklam filmi hazırlıyorsanız veya video içerik fikirleri geliştiriyorsanız aslında senaryo yazarlığı yapıyorsunuz demektir. Senaryosu olmayan bir video içerik doğru kitleye seslenmeyecek ve başarı getirmeyecektir.

Alternatif senaryo yöntemleri ile; sinematik yaratıcılık birleştiğinde ortaya bir senaryo çıkar ve görsel işitsel formlara dönüşür. Aristotales üç perdeli yapı yöntemi basit olarak şu şekildedir; Birinci perde; karakterler ve hikayenin kurulduğu başlangıç noktasıdır. İkinci perde; hikayenin geliştirildiği ve çözülmeye başlandığı orta kısımdır. Üçüncü ve son perde ise; anlatının farklı kollarının bağlandığı çözüm bölümüdür.

Hikayenin ilk aşamasında genel çerçeve belirlenmelidir daha sonra her sahne çekiminden önce bölümler hazırlanmalıdır. Çekim sonrasında bölümlere devam edilmelidir. Doğaçlama kısımlara da gerçeklik algısı yaratmak için yer verilmesinde fayda vardır. Diğer önemli bir konu ise; reklam için ne kadar bütçenin ayrıldığıyla ilgili kısımdır. Bunun dışında çekilen filmin türüne göre; yararlanabileceğiniz fonları araştırmanızda fayda var.

  • Kurgusal Metin Yazarı

Roman, hikaye, edebi içerikler yazan kurgusal içerik üreticisi hikaye anlatım ve mükemmel dil kullanım teknikleri ile çalışır. Hemen hepimiz okul zamanlarımızda en az bir kere kompozisyon yazmışızdır. İlk yapmamız gereken ilgi çekici bir tema belirlemek ve olaylar örgüsünü tasvir etmektir. Olaylar nerede geçiyor, hangi zaman içerisinde gerçekleşiyor, karakterlerin birbirleri ile ilişkileri gibi bir dizi faktörün haritası oluşturulmalıdır.

Hazırlanan kurgusal metin haritasının ortaya çıkarılan eserle ne derece örtüştüğünün analizi yapılarak başarı ölçümü de yapılabilmektedir. Sanatsal yapıtların okuyucular için belli ritmik duygu oluşturduğu bilinmektedir. Her sanat eseri; okuyucusunun gözünden dünyayı, çevreyi, insanı farklı bir perspektifle ele alır, okuyucusuna yeni pencereler açar ve onların kalplerine dokunur.

“Dünyadaki bütün fenomenler hareket hâlindeyken ses çıkarır ve her ses kendisini doğuran bir hareketi gerekli kılar. Bütün seslerin en büyüğü rüzgâr ve gök gürlemesidir. Dağdan kayaların üzerinden hızla inen suyun sesine kulak ver! Hareketlenmesiyle birlikte sesi -yüksek veya alçak, kısa veya uzun- işitilmeye başlar, gerçi müziğin kurallarına göre değil, doğru, ama yine de bu ses belli bir ritim ve sistem dâhilindedir”

5. Kurumsal İçerik Yazarı

  • Beyaz Bülten (White Paper) Yazarlığı

Genellikle B2B pazarlama stratejilerinden kullanılan içerik yazım yöntemidir. Problem çözme odaklı tavsiyelerden, mesleki tecrübelerden, analiz sonuçlarından oluşabilirler. Çalışma yapmadan önce; kapsamlı araştırma yapmak, sektörel analizler ve istatistiklerden yararlanılmalıdır. Sorun ve belirtilen soruna çözüm şeklinde içeriklerden oluşan beyaz bülten yazarlığı çoğunlukla tablolar, infografikler kullanılarak desteklenir. Günümüzde beyaz bülten örnekleri çoğunlukla LinkedIn aracılığıyla yayınlanmaktadır.

  • Basın Bülten Yazarlığı

Haber değeri taşıyan içeriklerden oluşan basın bülten yazıları; marka veya kurumların medya duyurularından resmi yazılardır. İlk paragraflarda 5N1K kuralı doğrultusunda sorulara cevaplar verilir. Net, anlaşılır ve profesyonel bir dil kullanılır. Güvenilir ve doğrulanabilir bilgilerden oluşur. Oluşturulan basın bültenleri; yayınlanması için hedef kitleye uygun medya kuruluşlarına ve gazetecilere iletilir. Örneğin; şirketin çevre dostu X ürünü piyasaya sürülüyor ve bu ürünü basın bülteni aracılığıyla duyurmak yani haber yapmak istiyorsa bu yöntem kullanılır.

  • Rapor ve Sunum Yazarlığı

Rapor yazarlığı; bilgilerin sistematik şekilde detaylı yazıldığı yazarlık türüne denir. Araştırma, proje, teknik raporlar olarak sıralanabilir ve genellikle analiz, öneri, sonuç ve verilere dayalıdır. Başlık, özet, giriş, ana bölüm, sonuç ve öneriler kısımlarından oluşur.

Sunum yazarlığı; bilgilerin etkili ve görsel yardımlarıyla yazıya aktarılarak sözlü şekilde sunulduğu türdür. Sunumlarda; ana mesaj belirlenmeli ve çok fazla konu dağıtılmamalıdır. 15 dakıkadan fazla sunum hazırlanmamalı daha çok 3-5 satırlardan oluşan sayfalar şeklinde hazırlanmalıdır. Giriş, gelişme ve sonuç kısımları bir sunum için yeterlidir. Aşırı ve dikkat dağıtıcı görseller yerine minimalist bir tasarım ve açık renklerden oluşmalıdır. Kapak slaytında dikkat çekici bir başlık, hazırlayan adı, tarih gibi kısa bilgilere yer verilmelidir. Başlıklar içeriğe uygun seçilmelidir. Karmaşık kısımlar ise; mutlaka tablolar ile desteklenmeli uzun uzun anlatılmamalıdır. Etkili sunum hazırlamak için; Canva şablonlarında mordern-basit sunumlar şeklinde arama yapabilirsiniz.

  • Katalog Metni Yazarı

Özellikle üretici firmaların katalogları onların ürünlerinin pazarlanmasında çok önemli bir rol oynar. Kataloglar müşteriyi bilgilendir, sipariş alınmasını kolaylaştırır, B2B iş modelini için vazgeçilmez yöntemlerdendir. Çok kategorili kataloglar çok fazla ürün barındırır fakat kataloglarda yeterli metine yer verilmesi unutulur. Katalog metin yazarları, firma kültürünü iyi özümseyerek, ürünler, piyasa, dünya, müşteriler hakkında önemli metinler yazarak, kataloğun marka için daha efektif şekilde kullanılmasını sağlayabilir.

Şimdi Başla İçerik Yazarı Ol

Gonullu OL

Eğer içerik yazarı olmak istiyorsanız işte sizin için yepyeni bir fırsat! Yıllardır farklı alanlarda yayınlar yapmış, edebiyata, felsefeye, şiire tutkulu hayal kurmaktan korkmayan yazarlarımız, yazar olmaya çabalayan çalışkan yazar adaylarımız ile tanışma fırsatı için LunaBooost Gönüllü Ol adımını tamamlayarak aramıza katıl! Uygulama yaparak, sürekli tecrübe ederek, yaşadığımız problemlerle ilgili istişare ederek, kendimizi deneyerek, kendimizi daha iyiye götürmeye çabalayarak içerik yazarı olmak ister misiniz?

LunaBoost; bizim ikinci evimiz gibidir. Burada hepimiz hayallerimizi gerçekleştirmek için ve yalnızca kendimiz için çalışırız. Öğrenmek konusunda aşırı motiveyiz ve yeni şeyler denemekten zevk alırız. Birlikte paylaşarak daha ileriye gidebileceğimize inanıyoruz. Toplumu geliştirmek için edindiğimiz tecrübeleri kitlelere ulaştırmak için içerik yazarlığını epey önemsiyoruz.

İçerik Yazarı Mı Arıyorsunuz?

Gönüllülerimizden Nazlıcan’ın detaylı şekilde anlattığı içerik yazarlığı nedir ve nasıl olunur isimli yazıyı da okuyabilirsiniz.

lunaboost icerik

İçerik yazarı arıyorsak öncelikle neden içerik yazılacak, konu nedir, içerik yazarı arayan kişi ne tür içerikleri görmek ister, bir reklam türü olarak seçilen bu yönteme başlamadan önce çok araştırılma yapılmalı. Bu araştırmaları bizimle yapabilirsiniz. Bize ulaşabilirsiniz ve içerik yazarlarımızla bir görüşme ayarlayabilirsiniz. LunaBoost aynı zamanda bir içerik yazarlığı topluluğudur ve içerik yardımıyla marka bilinirliğiniz için uğraşır.

İçerik Yazarlığı Nedir ve Nasıl Olunur ?

Veya yukarıdaki linke tıklayarak siz de bir içerik yazarı olabilirsiniz.

İlgili Gönderiler

3 KEZ CEVAPLANDI
  1. Ahmet Demir

    Yapay zekanın hayatımıza bu kadar dahil olmasıyla sizce içerik yazarlarının ekonomik durumu ne olacak? Bu konuda düşüncelerinizi merak etmekteyiz. Değerli görüşlerinizi bekleriz.

  2. Yapay zekanın içerik üretiminde giderek daha fazla rol alması, içerik yazarlarının ekonomik durumunu etkiliyor. Ancak bu etki tamamen olumsuz olacak diye bir şey yok. Asıl mesele, yapay zekaya karşı konum almak yerine onunla nasıl iş birliği yapılacağını keşfetmekte yatıyor.

    Öncelikle, yapay zeka sayesinde basit ve tekrarlayan içeriklerin üretimi hızlandı. Bu da temel içerik yazarlarının rekabetini artırdı ve bazı düşük kaliteli işlerin değerini düşürdü. Özellikle SEO odaklı, yüzeysel içerikler artık kolayca üretilebildiği için bu alandaki ücretler düşme eğiliminde. Ancak bu, tüm içerik yazarları için bir tehdit anlamına gelmiyor.

    Asıl farkı yaratacak olan, derinlemesine araştırma yapabilen, yaratıcı düşünebilen ve yapay zekanın üretemeyeceği özgün bir ses geliştirebilen yazarlar olacak. Özgün hikayeler, kişisel deneyimlere dayalı içerikler ve duygusal bağ kurabilen yazılar hala insan dokunuşuna ihtiyaç duyuyor. Ayrıca, yapay zekayı etkili bir şekilde kullanarak hızını ve verimliliğini artıran yazarlar, rekabet avantajı elde edecek.