İçindekiler
1. Tasarım Odaklı Düşünce Yenilikçi Düşüncenin ve Büyümenin Anahtarıdır
A) Tasarım odaklı düşünce
Rekabetçi bir ortamda şirketlerin rakiplerinden daha fazla öne çıkabilmeleri gerekmektedir. Şirketler harekete geçmek, sürekli iyileştirme ve öğrenmeye açık bir pozisyonda olmak zorundadır. Zorlu bir süreçte size yardımcı olabilecek tüm yolları denemek ve inovasyon yapmak durumundasınız. Bu süreçte iyi bir proje yönetimi ve yaratıcı düşünceyi kullanmak faydalı olacaktır.
B) İnsan merkezli bir düşünce sistemi
İnsan odaklı düşünce; müşterilerle empati yapmak, yaratıcı ve hızlı problem çözmek ve kendi sınırlarını aşmak için bize bazı yöntemler öğretir. Ekip olmak, güven odaklı işbirlikler kurmanın önemi daha fazla anlaşılır.
C) Tasarım odaklı düşünce bazı faydaları
- Ürünlerin pazara hızla girebilmesini sağlar.
- Hızlı teslimat sayesinde daha mutlu müşteri kazandırır.
- Azalan maliyetlerle iş yapabilme yetenekleri sağlar.
- Tasarım odaklı düşüncenin bize sağladığı en önemli özellik; insan odaklı düşünce sistemiyle empati odaklı hareket etmenizi ve sadık müşteri portföyü yaratmamıza olanak sağlar.
- Sürekli yeniliği teşvik eden bu yönüyle tasarım odaklı düşünce, ekip üyelerinin kendi aralarında daha sıkı ilişkiler kurmasını ve iletişim konusunda ilerlemeyi teşvik eder.
- Tasarım odaklı düşünce ile, maksimize edilmiş iş planları sayesinde ekip üyelerinin de performansını hızlı bir şekilde arttırır.
2. Yenilikçi Düşünceye Başlamanın 4 Önemli Adımı
- Açıklamak: Yaratıcı düşünceyi ateşleme aşamasıdır.
- Fikir Üretmek: Problem çözümüne yönelik yeniden sorunu tanımlarız.
- Geliştirmek: Uygulanabilirliği test etme aşamasıdır. Bu süreçte prototipleme, test ve deneme aşamalarından geçeriz.
- Uygulamak: 3.aşamanın bir uzantısıdır. Yeniden test etmek, uygulanabilirliği denemek ve paydaşlarla uygulanabilirlik için fikir alma aşamalarını kapsar.
3. Tasarım Odaklı Düşünceye Dünyadan Gerçek Örnekler
1. Airbnb

Airbnb şirketi; insanların ekonomik durumlarına katkı sağlayabilmeyi istedi. Hedef kitle; ev konforunu seven veya kalabalık gruplarla tatil yapmak isteyen insanlardı. Uygulamayı kullanan ev sahipleri evlerini veya odalarını kiralayarak ekonomilerine katkı sağladılar. Uygulamayı kullanan müşteriler ise; hem kolayca konforlu bir tatil yapabilecek hem de otelden daha az maliyetle kalacak yer bulabilecekti.
2. Samsung

Samsung; akıllı TV’lerini geliştirirken, insanların televizyonla nasıl etkileşime girdiğini anlamak için kapsamlı bir kullanıcı araştırması yürüttü ve özellikleri buna göre entegre etti. Bu yaklaşım Samsung’un pazarda rekabetçi kalmasına yardımcı oldu.
Samsung insan odaklı bir yaklaşımla geliştirdiği Live Translate ile; kullanıcıların mobil cihazlarından yaptıkları görüşmelerde AI yerleştirmesini kullanarak dil engeli olmadan iletişim kurabilmelerine olanak tanıyor.
3. Apple

Apple son zamanlarda insan odaklı düşünce doğrultusunda ResearchKit isimli uygulamasını geliştirdi. Bu uygulama doktorların ve araştırmacıların çalışmalarını koordine etmek için uygulamalar oluşturmalarına izin vererek, klinik deneyleri ve ilaç araştırmalarını daha hızlı ve daha çevik hale getirmeyi hedefliyor.
4. Tasarım Odaklı Düşünce Özetle
- Kuruluşların kullanıcı ihtiyaçlarını anlamasını ve karşılamasını,
- Yenilikçiliği ve farklılaşmayı teşvik etmesini,
- Sorun çözme yeteneklerini geliştirmesini,
- İşbirliğini artırmasını,
- Çevikliği ve uyarlanabilirliği benimsemesini,
- Riskleri azaltmasını,
- Yaratıcılık ve çalışan bağlılığı kültürünü teşvik etmesi gibi özellikleri sağladığı için iş büyümesi için gereklidir.
İşletmeler, tasarım odaklı düşünmeyi stratejilerine ve süreçlerine entegre ederek sürdürülebilir büyüme sağlayabilir ve sürekli gelişen bir pazarda rekabetçi kalabilirler.