Satış ve Pazarlama Eğitimi

Satış ve pazarlama eğitimlerinde neler var? Nasıl satış ve pazarlamada daha iyi olabiliriz? Satış ve pazarlama eğitimlerimizi kendi başımıza da alabiliriz, destek için Lunaboost’a da başvurabiliriz. Satışı, başarılı bir iş insanı olmayı öğrenmenin en iyi yöntemi ise güzel şirketlerde satış ve pazarlama yapmaktır.

Başlığı bilerek kişisel gelişim kitabı ismi gibi yaptım ki daha fazla ilgi çekelim. İnternet günümüzde ilgi çekme aracı. Reklam aracı. Ticaret aracı. Kişisel gelişimimize çok önem vererek epey yorulmadık mı zaten? Yıllardır insan iyi bir insan, başarılı bir iş insanı olmaya çalışıyor.  Bir de boş zamanlarında kişisel gelişim kitapları okuyor. İnsan gerçekten muazzam bir varlık. Başkalarının tavsiyelerini çok dinlemiyor ama kişisel gelişim kitaplarını çok seviyor. Sevdiklerine bile bazen güvenmiyor ama best seller kitaplara bayılıyor. Başkalarının sözlerine çok kulak asıyor. Kendisini dinlemeyi ne çok unutuyor.

“Ya söylenilenlere, yapılanlara, kurallara ve kendine takılmazsın ya da yönetilen olursun.” – Bir Lunaboost sözü

Yukarıdaki sözle ne demek istiyoruz?

Satışçı olmak için yönetici olmayı bilmek gerekir. Özgür olmayı sevmek gerekir. Yaratıcılığı takip etmeli ve sınırların dışına çıkmayı vizyonunuza eklemelisiniz.

Oldukça stresli bir kaybeden olabilirsiniz veya kendi halinde bir satışçı (bu kelimeyi de sistem bize öyle demeyi alıştırdığı için kullanıyorum) olabilirsiniz. Kendi halinizde, dürüst, insanlara çözüm sunan, daha iyi çözümler üretmek için düşünen, araştıran, sağlığı yerinde biri olabilirsiniz. Peki nasıl?

Lunaboost Network’ünde birbirimize hep söylediğimiz bir şey var. Olmaz diye bir şey yoktur. Harika girişimci röportajlarına internette gezinirken karşılaşmıyor muyuz? Onlar yaptılarsa biz neden yapmayalım? Çözümümüzü insanlara neden anlatmayalım? Neden anlaşmadan, anlatmadan yaşlanıyoruz? Oğuz Atay’ı anlatmıyorum burada, hayır. Evet kendisi çok anlaşılmak istemiştir. Bunu da başka bir yazıda anlatırım.

Tutunamayanlar

Aslında anlatmak istediği şeyleri olanlar satışçı ya da yönetici olurlar.

Biz hepimiz enerjisi yüksek ve deneyimlemeyi seven insanlar olduğumuz için buradayız.

Ve bu yüzden markaların gelişmesine, büyümesine bütünleşik çözümlerle yaklaşıyoruz.

Örneğin organizasyonel mükemmeliyet ve dayanıklı şirket kültürü eğitimi. Yöneticilere, satış müdürlerine iletişim eğitimleri. Stres ile baş etme eğitimleri. Haklılık nedir? ve öfke kontrolü kursumuz ile kendinizi nasıl problemli biri olmaktan çıkarabileceğinizi konuşuyoruz.

Lunaboost sizin için ve bizim için bir gönüllü platformu. Hepimiz her gün bunu bildiğimizden, çözümü daha kolay bulabileceğimizi gördük. Test ettik, onayladık. Size gönüllü çözümler sunuyoruz. Gönüllü ağımıza bu linkten katılabilirsiniz: Gönüllü ol

Gönüllülük kazandırır, sistemin kuralları içinde yaratıcılığımız körelir. Biz gönülden çalışanlarla, dürüst ve açık iletişimi olanlarla ilerlemek için buradayız. Stresli iş yaşamına hayır demek istiyoruz. Kendimizi geliştirmek istiyoruz. Daha başarılı bir iş insanı olmak için güzel iş fırsatları yakalamalıyız.

Kurşun geçirmez satışçı nasıl olunur? (Başarılı bir iş insanı olmak)

Şimdi bu konuya gelelim. Eğer istediğiniz satış ve pazarlama alanında ilerlemek ise öncelikle sağlam sinirleriniz olmalı. Sakin kalmayı bilmeyi, öğrenmeye açık olmayı ve insanlarla gönüllü iletişimler kurmayı bilmeliyiz. Siz piyasaya sürdüğünüz ürün veya hizmet değilsiniz. Siz, sizsiniz. Kendinizi ortaya koyarsanız, kendinizi anlatırsanız, insanlar çözüme daha ılımlı yaklaşırlar. Çözümü sunarken fiyatın olabildiğince teferruat olduğunu hepimiz bilmeliyiz. Fiyatın, paranın anlamı karşınızdaki insanın anlamından çok düşük. Fiyatı çok konuşmak istiyorsak proformamızda belirtelim. İnsanlara düşünebilen kişiler olduğunu hatırlatmamız mı gerekiyor? Düşündürmek mi gerekiyor? Onları idare etmemiz mi gerekiyor? Örnek sorular. Kimlerle çalışacağız, bizden beklenilen ne? Gerçekler çok sade ve anlaşılır değil mi? Gündüzleri çalışan, günlük tüketimleri olan, nefes alan insanlarız. Geceleri uyur, dinlenir ve aylık maaşlarımızla aylık faturalarımızı ödemez miyiz? Önemli gerçeklere odaklanarak iletişim kurmak sizi güçlü bir satışçı yapar.

Ürün ve hizmetlerinizin satılması değildir aslında konu, başarılı bir iş insanı olup olmadığınızdır.

Başarılı bir başlık seçimiyle, güzel bir yazı yazmışsam, iyi bir blog yazarı mıyım? İyi olmak, başarılı neydi? Gerçek’in yanında hepsi teferruat.

Satış ve pazarlama yaparken sormamız gereken sorulara örnekler

Bir insanın bu ürüne ne kadar ihtiyacı var?

Ne sıklıkla bizden talep edecekler?

Piyasada bu ürün veya hizmet ne kadar göze geliyor? Benim gibi bunu sunan kaç kişi var?

Rakiplerimden daha iyi yönlerim var mı?

Müşterilerim benimle uzun süreli bir iş ilişkisi kurabilecekler mi?

Müşterilerimin ihtiyacına profesyonel bir çözüm sunabildim mi?

İlgili Gönderiler