İçindekiler
SEO Nedir?
Websitenize; ücretsiz olarak gelen ziyaretçilerinizi, organik yolla arttırmak için gerekli olan teknik ve içerik odaklı çalışmalar bütününe SEO yani Arama Motoru Optimizasyonu denir.
SEO uygulamaları; web site tasarımı yani hata belirlemekle başlayan uzun soluklu ve döngüsel ilerleyen bir yöntemdir. Tıpkı bir oyun gibi adımları tamamladıkça en başa geri dönmeniz gereken bir uygulama diyebiliriz.
Eğer kendiniz web sitenizi yönetmek istiyorsanız kısaca SEO Uyumlu Yazma Eğitimimize buradan ulaşabilirsiniz.
Website SEO Uyumu Nedir? Adımları Nelerdir?
1. Web Site Tasarımı
- Screaming Frog ile web sitenizi tarayın ve tüm hatalarınızı tespit edin
- Her sayfayı analiz edin ve eylemler atayın (silme, gereksiz eklentiler…)
- Google Search Console’da ‘hızlı kazanan’ anahtar kelimelerini bulun ve ikinci adımda bu kelimelere odaklanın
- Sayfa hızınızı PageSpeed Insights’ta test edin
2. İçerik Yönetimi
- Huni altı pazarlaması ile başlayın (satın alma odaklı karşılaştırmalar, müşteri hikayeleri, en iyiler…)
- Orta huniye geçin (sosyal medya, etkinlikler, nasıl yapılırlar, şablonlar…)
- Üst huninizi ölçeklendirin (Blog yazıları, Email, Video, Online Reklamlar…)
İçerik Pazarlama Hunisi Nedir?
İçerik pazarlama hunisi müşterilerin ihtiyaçlarına yönelik içerik stratejileri oluşturmanızı sağlayan bir yöntemdir ve 3 aşamadan oluşur bunlar; huni tepesi (TOFU), huni ortası (MOFU) ve huni altı (BOFU)’dır.
Huni Tepesi (TOFU):
Website trafiğinizi ve farkındalığınızı arttırmak için; çözdüğünüz sorunlardan müşterilerinize bahsetmek için hangi kanalları aktive edeceğinizi belirleyin.
Huni Ortası (MOFU):
Potansiyel müşterilerinizi oluşturmak için; websitenizde kapalı içerikler oluşturun yani; satış ekibinizin takip edebileceği emailler alın.
Huni Altı (BOFU):
Etkileşime girdiğiniz potansiyel müşterilerinizi satış hikayelerine dönüştürün. Bunun için; ücretsiz ürün deneyimleri ve bu güvenli deneyimleri casestudy olarak ekleyin. En iyi olduğunuz alanları öne çıkaran istatistiklerden de faydalanın.
Sonuç olarak; her huni aşamasında içeriğinizi oluştururken farkındalık, değerlendirme ve karar aşamalarından geçeceksiniz. Farkındalık adımında; basitçe sorunu tanımlayın ve çevrimiçi araştırmalar yapın. Değerlendirme adımında; çözümleri keşfedin, ilgili stratejileri belirleyin ve satış ekibini dahil edin. Son aşamada yani karar aşamasında; çözümlerinizin kısa listesini hazırlayın, her çözümünüzün yatırım getirisini hesaplayın ve satın alma kararınızı verin.
3. Rakip Analizi
- Ürününüzü ve SEO rakiplerinizi belirleyin
- Alan adlarını Ahrefs’e (veya benzerine) girin
- SEO stratejilerini inceleyin
- Sitenize karşı bir ‘Gap analizi’ yapın
4. Anahtar Kelime Araştırması
- Daha fazla araştırma için çekirdek anahtar kelimeler listesi oluşturun.
- Ahrefs veya Semrush ile rakip kelimeleri belirleyin.
- Kelimelerin arama hacimlerini, rekabet seviyesini, tıklanma oranlarını analiz edin.
- Uzun kuruklu anahtar kelimelerinizi elde edin.
- Bu doğrultuda içerik planınızda hedefleyeceğiniz konuları oluşturun
5. Backlink Kazanımı
- Konuk gönderileriniz için influencer/web sitesine ulaşın.
- 3 adet bağlanabilir varlık oluşturun (istatistikler, infografikler…).
- Sitenizi 10’dan fazla ilgili dizine/listeye gönderin.
- Ahrefs ile backlink profilinizi takip edin ve izleyin.
6. Kullanıcı Deneyimi
- Mobil uyumluluğu sağlayın.
- Pop-up’ları sınırlayın.
- Karmaşık yazılar ve görselleri temizleyin.
- Url yapınızı anahtar kelimelerinizi kullanarak düzenleyin.
- Başlıklarınızı H2, H3 vb. şeklinde düzenleyin.
- Uzun cümlelerden kurtulun ve çok uzun başlıkları düzenleyin.
- Anchor text’ler ile iç ve dahili bağlantılar ekleyin.
- Menü ve kategori yapınızı mantıklı şekilde oluşturun.
- Google Analytics üzerinden aktif kullanıcı sayınızı kontrol edin.
İçeriklerinizi SEO Uyumlu Hale Getirelim
Sonuç olarak; websitenizde sürekli şekilde yapılacak güncellemeler ile, web sitenizde müşterinizin daha fazla kalmasını sağlayarak daha yüksek dönüşüm oranı ve sıralama elde edeceksiniz.
Boşuna çabalamaktan ve artık olduğunuz yerde kıvranmaktan yorulduysanız; SEO Uzmanı ile çalışmanız gerektiğinin farkındasınızdır. Bu yüzden LunaBoost’un gönüllü ekibiyle tanışarak nasıl ilerlemeniz gerektiği ile ilgili ücretsiz danışmanlık alarak kendinize ve websitenize bir iyilik yapın!
LunaBoost’un SEO Uzmanı ekibi ile tanışın!