Sosyal Medya Yöneticisi Ne Yapar?

Sosyal Medya Yöneticisi Ne Yapar?

Özet: Sosyal medya yönetimi çalışmalarımıza şunlar dahildir;

  • İlk adımda; ekip olarak sizi ziyaret ederiz ve odaklandığınız kilit noktayı belirlemeye çalışırız.
  • Sosyal medya yönetiminin ikinci adımında; araştırmalarımızı yaparız.
  • Sizi en hızlı hedefinize ulaştıracak sosyal medya aracını seçeriz ve bu doğrultuda sosyal medya stratejilerimizi belirleriz.
  • Trendleri takip eder sizi ileriye taşıyacak hedefler sunarız.
  • Hesabınızın sürekli analizini yaparız
  • Kitlenize özel planlamalar, kampanyalar ve yaratıcı içerikler oluşturuz.
  • Sosyal medya hesabınızı kendiniz takip etmek istediğiniz zaman (başarılı bir kitle oluşturulduktan sonra); sosyal medya yöneticiliğini tamamen size devrederiz.

Bazı örnekler için LunaBoost yaratıcı içerik pazarlama hizmetlerine göz atabilirsiniz.

Dünya’da 2024 yılı sosyal medya kullanıcı sayısı; 5 milyarın üzerine çıkmış ve internet kullanıcı sayısı 5,5 milyara ulaşmıştır. Bu sayı dünya nüfusunun %63’ünden fazlasına denk gelmektedir.

1 . Sosyal Medya Stratejileri Belirlemek

Bilgi ve iş zekasıyla birleştiğinde şirketler için hangi alanda faaliyet gösteriyor olursak olalım strateji olmayan bir iş başarıya ulaşmıyor.  Sosyal medya yönetim sürecimizde; odak bir süreç analizi ile sosyal medya yönetiminiz için de strateji haritası hazırlıyoruz.

Sürdürülebilir rekabet stratejilerimiz ile şirketinize değer katmayı amaçlıyoruz. Bu stratejiler; özgün ve odaklanmış stratejiler gibi karma stratejilerden oluşabilmektedir. Değer yaratan faaliyetlerin arttırılması için sizlerle iş birliği yapar ve bu sayede başarıyı garantileriz.

2. Sosyal Medya Analizleri Yapmak

Sürekli rekabetin olduğu bir ortamda sürekli rakip analizi yapmak daha hızlı planlamalar yapmamızı sağlar. Bu sosyal medya analizleri ile anlamlı birer iç görüler oluşturmalıyız. Anlamlı iç görüler; bize müşterileri anlamakta, müşteri ihtiyaçlarını saptamakta fayda sağlar. Doğru kitleyi elde ettiğimizden emin olmak için stratejilerimiz doğrultusunda oluşturduğumuz metrikleri analiz ederiz.

3. Sosyal Medya Planlamasının Önemi

Sosyal Medya Planlamasında Öne Çıkan Noktalar Nelerdir?

  • Değer yaratan yetenekler, eğitim olanakları, kurumsal kültürünüzün görünür olmasını ve nitelikli elemanları bulmanızı kolaylaştırır.
  • İşletme içi ve dışı kriterler belirlenerek bu sayede sosyal medya yönetim sürecinde kitlenizin sizi bir bütün olarak algılamasını sağlar.
  • Başarılı bir sosyal medya yönetimi başarılı olmak için hangi gereksinimlerin olduğunu ortaya çıkarmaya yarar.
  • Müşterilerinizi nasıl tatmin edeceğinizi anlamak için sürekli iyileşme olanağı sunar.

Sosyal Medya Yonetimi

4. Marka Kimliğine Yönelik Sosyal Medya Çalışması

Sosyal medya; ticaretin dijitalleşmesini sağlamıştır. Dijitalleşmeyle birlikte marka bilinirliği önem kazanmış ve markaların odak noktaları sosyal bir varlık olmaya doğru evrilmektedir. Marka kimliğiniz ne kadar sosyal, çevresel ve ekonomik etkiler yaratıyorsa o kadar farklı algılanmaktadır. Tüketiciler sosyal bir bağ kurabildiği ürünlere, himetlere uzun yıllar bağlı kalabilmektedirler.

5. Trendleri Takip Eden ve Sürekli Güncellenen Sosyal Medya Yönetimi

İşletmeler sürekli değişen trendler için genetik kodlarında (müşteriler, teknoloji, üretim süreçleri, insan kaynakları, yönetim tarzları, kurumsal iklim vb.) gerekli değişiklikleri yapmak zorundadır. Bu trendleri takip etmek sadece popüler olmak anlamına gelmemekle birlikte; kitlenin ihtiyaçlarını anlama gereksiniminden kaynaklanmaktadır.

Bu doğal süreçle birlikte şirketiniz için; yeniden dönüşüm sürecine gireceğimiz bir 2025 yılı bizi beklerken şimdiden harekete geçmemiz gerekmektedir.

6. Tek Başına Sosyal Medya Yönetimi Yeterli Midir?

Elbette tek başına sosyal medya yönetimi yeterli olmayacaktır. Başarılı bir dijital pazarlamanın ayrılmaz parçaları aşağıdaki şekilde özetlenebilir.

Başarılı bir dijital pazarlama için yapılabilecek diğer 3 yöntem;

  1. İyi bir web tasarım ile daha hızlı yükselebilirsiniz. (Web tasarım hizmetleri sayfamıza göz atabilirsiniz.)
  2. SEO desteği alarak daha fazla görünür olabilirsiniz. (SEO hizmetleri sayfamıza göz atabilirsiniz.)
  3.  İlgili içeriklerinizi güncelleyerek ve kurumsal kültürünüze entegre ederek google tarafından güvenli konuma geçebilirsiniz. Bu sizin organik ziyaret trafiğinizi arttıracaktır. (İçerik pazarlama sayfamıza göz atabilirsiniz.)

Daha fazla müşteriye ulaşmak için LunaBoost müşteri bulma hizmeti ile tanışın!

İlgili Gönderiler