İçindekiler
- Web Tasarım: İçerik Pazarlamasında Ölçüm ve İçerik Analizi Metodları
- İçerik Yönetimi Yapmak İçin 6 Temel Adım
- 1. Adım: Hedefi Belirle
- 2. Adım: Spesifik Ol
- 3. Adım: Ölçülebilir Ol
- 4. Adım: Erişilebilir Ol
- 5. Adım: Bağlantılı İlişkiler Kur
- 6. Adım: Zamanı Planla
- 1. Blog trafik hedefi
- 2. Facebook video görüntüleme hedefi
- 3. E-posta abonelik hedefi
- 4. Web semineri kayıt hedefi
- 5. Açılış sayfası performans hedefi
- 6. Bağlantı kurma strateji hedefi
- 7. Kayıp oranını azaltma hedefi
- 8. Marka yakınlığı hedefi
- 9. Podcast dinleyici sayı hedefi
- 10. Yüz yüze etkinlik katılımcı hedefi
- Web tasarımcının kullandığı bazı veri toplama araçlarına örnekler;
- İçerik Analizi yaparken web tasarımcı aşağıdaki yöntemleri uygular;
Web Tasarım: İçerik Pazarlamasında Ölçüm ve İçerik Analizi Metodları
Web tasarımda öne çıkmak için bir web tasarımcı, akıllı hedefler oluşturmanın ve anlamlı veriler elde ederek raporlar hazırlamanın bir işi büyütmenin kilit noktası olduğunu çok iyi bilir. İçerik pazarlaması planlı bir iş akışıyla başarıyı garantiler. Hepimizin çok iyi bildiği gibi ölçebildiğimiz her şeyi yönetebiliriz. Edindiğimiz veriler eğer bir anlam içermeye başlıyorsa hedeflerimize ulaşmak çok kolaylaşır.
İçerik Yönetimi Yapmak İçin 6 Temel Adım
1. Adım: Hedefi Belirle
Hedefleri akıllıca tanımlamak ve seçmek (KPI belirle) içerik ölçümü için en önemli adımdır. Nasıl bir içerik ölçülebilir düşün. İçerik analizi yapabileceğin akıllı ve ölçülebilir hedefler belirle.
2. Adım: Spesifik Ol
Daha spesifik olun; hedefini tam olarak tanımlayın. (Örneğin; sosyal medya takipçi sayımı 2 ay içerisinde arttırmak istiyorum gibi.)
3. Adım: Ölçülebilir Ol
Sayısal hedefler belirleyin, örneğin sosyal medya takipçi sayımı 2 ay içerisinde %20 arttırmak istiyorum gibi.
4. Adım: Erişilebilir Ol
Kendine ulaşabileceğin gerçekci hedefler koy. Ulaşamayacağın hedefler motivasyonunu kıracağı gibi hiçbir faydası olmayacaktır.
5. Adım: Bağlantılı İlişkiler Kur
Belirlediğin hedefin gerçekten senin işine karlılık getirip getirmeyeceğini düşün. Getirmeyecekse bu hedefi nasıl dönüştürebileceğini düşün.
6. Adım: Zamanı Planla
Hedefini gerçekleştirmeyi düşündüğün zamanı kontrolün altına al. Ne zaman hedefine ulaşacağını tam olarak belirle.
Ölçülebilir ve akıllı hedef derken ne demek istediğimizi daha iyi ifade edebilmek için basitçe bir örnek verelim;
Şimdiki ziyaretçi sayısı: 1000
Aylık büyüme hedefi: %20
Hedefin gerçekleşmesi istenen süre: 2 ay
Böylece toplam ziyaretçi hedefiniz: (1000*%20) + (1200*%20) + 1000= 1440
Bu şekilde hedefinizi sayısal ve ölçülebilir bir noktaya getirmiş ve etkinizi ölçmek için doğru noktaya gelmiş olursunuz.
Kullanabileceğiniz bazı akıllı hedeflere örnekler;
1. Blog trafik hedefi
Haftalık yayın sıklığımızı altı yazıdan dokuz yazıya çıkararak bloğumuzun trafiğinde bu ayın sonuna kadar %8’lik bir artış sağlayacağız.
2. Facebook video görüntüleme hedefi
Altı ay içinde, video içerik karışımımızı sekiz konudan en popüler beş konuya indirerek Facebook’ta yerel video başına ortalama video görüntülemelerinde %25’lik bir artış göreceğiz.
3. E-posta abonelik hedefi
Üç ay içinde, Facebook reklam bütçemizi tarihsel olarak en çok blog abonesi kazanan gönderiler üzerinde artırarak e-posta blog abonelerinin sayısında %50 artış göreceğiz.
4. Web semineri kayıt hedefi
Web seminerimizin yapılacağı gün olan 1 Haziran’a kadar sosyal medya, e-posta, LinkedIn, blogumuz ve Facebook Messenger üzerinden tanıtım yaparak kayıtlarda %15’lik bir artış göreceğiz.
5. Açılış sayfası performans hedefi
Bundan bir yıl sonra, açılış sayfalarımız formlarını tek sütundan iki sütuna geçirerek %30 daha fazla potansiyel müşteri oluşturacak.
6. Bağlantı kurma strateji hedefi
Önümüzdeki dört ay boyunca www.mycompany.com adresine yönlendiren 40 ek backlink oluşturacağım. Bunun için Halkla İlişkiler departmanımızdan Elif ve Anıl ile işbirliği yaparak yayıncılarla bağlantı kuracak ve etkili bir sosyal yardım stratejisi geliştireceğim.
7. Kayıp oranını azaltma hedefi
24 hafta içinde şirketimin müşteri kaybı oranını %5 azaltacağım. Bunu yapmak için haftada 30 risk altındaki müşteriyle iletişime geçeceğiz ve her gün işe alım sırasında beş yeni müşteriye yardımcı olmak ve ilerlemelerini bir müşteri bilgi tabanı aracılığıyla izlemek için müşteri desteği sağlayacağız/yatırım yapacağız.
8. Marka yakınlığı hedefi
Dört ay içinde, ekibimize kaliteli ses miksajı ve göz alıcı küçük resimlerle anlayışlı podcast’ler yapmak için bütçe ve tempo sağlayarak Apple Podcasts’teki ortalama dinleyici sayısında %40’lık bir artış göreceğiz.
9. Podcast dinleyici sayı hedefi
Bu ayın sonunda, iki Instagram gönderisinden dört X gönderisine ve altı Instagram gönderisine kadar promosyonlarımızı artırarak podcast’imizin dinleyicilerinde %20’lik bir artış göreceğiz, dolayısıyla, bu sayılara ulaşırsak akıllı sosyal medya hedeflerimize ulaştığımızı söyleyebiliriz.
10. Yüz yüze etkinlik katılımcı hedefi
31 Aralık’taki etkinliğimiz sırasında, abone listelerimize üç e-posta hatırlatması göndererek katılımcı sayımızı şu anki seviyesinden (250 katılımcı) %50 artıracağız.
Web tasarımcının kullandığı bazı veri toplama araçlarına örnekler;
Google Analytics, tawk.to, sosyal medya veri toplama araçlarından veriler toplanabileceği gibi, dış kaynaklardan da; sektörel veri karşılaştırma raporları, web benchmark uygulama veya araçlarından da faydalanabilirsiniz.
İçerik Analizi yaparken web tasarımcı aşağıdaki yöntemleri uygular;
- Kategorilendirme
- Kodlama
- Veri Toplama
- Veri Analizi
- Sonuç Çıkarma
- Raporlama
1. Kategorilendirme: İçeriğinizi belli kategorilere ayırmazsanız bulgularınız arasında ilişkiler kuramazsınız bu yüzden hedefleriniz doğrultusunda kategoriler belirleyin.
2. Kodlama: Her kategorinin içerisinde ayrılmış bazı kodlar olmalı. Bu kodlar neyi analiz etmek istediğinize bağlı olarak belirlenmelidir bu kodlar sayesinde daha kolay ve sistematik bir ölçüm sistemi kurmuş olacaksınız.
Veri Toplama: Kategorilendirmeyi yaptınız ve analiz için hazır bir kod sistemi oluşturdunuz en önemli nokta şimdi doğru verileri toplamak olacaktır. İçeriğinizden yola çıkarak; buradaki bazı özellikleri, kavramların tanımlanması ve sınıflandırılması yapılmalıdır.
3. Veri Analizi: Burada bazı önemli bulgular elde etmelisiniz örneğin; İçerikteki örüntüler, ilişkiler ve eğilimleri görmeyi hedefleriz.
4. Sonuç Çıkarma: Burada analiz sonuçları; içerikteki belirli özelliklerin veya kavramların etkisini, önemini veya anlamlarını ortaya çıkarma amaçlı olmalıdır.
5. Raporlama: Son olarak; 5 adımlık bir işlemin sonucunda, analiz ettiğiniz bulguları açıklamanız gerekmektedir. Herkesçe anlaşılabilir ve basit bir rapor hazırlamak önemlidir. Ayrıca raporlarda ortak KPI’lar ve odak noktalar olması kendi içinizde karşılaştırmalar yapmanızı kolaylaştırabilir. Raporlama sayesinde; düzenli aralıklarla hazırladığınız raporlar üzerinden de hedefler belirlemeniz daha kolay bir hale gelecektir.
Daha fazla bilgiye ulaşmak ve işinizi nasıl büyütebileceğinizi öğrenmek için web tasarım konusunda tecrübeli ekibimizle haberleşmekten çekinmeyin.